Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku - zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Jednominutowy Menedżer to książka, która pomogła milion ludziom osiągnąć sukces w życiu zawodowym i osobistym. Choć ogólne zasady w niej przedstawione mają charakter ponadczasowy, nasz świat bardzo się zmienił, odkąd została ona wydana po raz pierwszy. W związku z dynamicznym rozwojem technologii, globalizacją rynków, usprawnieniem komunikacji, a także rosnącą presją na pracowników korporacji, od których oczekuje się coraz lepszych wyników przy coraz niższym nakładzie środków - zasobów, pieniędzy czy czasu pracy - w naszym świecie dokonała się prawdziwa rewolucja.Ken Blanchard i Spencer Johnson przedstawiają zatem Nowego Jednominutowego Menedżera, czyli te same cenne i ważne wnioski w ujęciu bliższym nowemu pokoleniu. Jest to zwięzła i przystępna opowieść, dzięki której czytelnik poznaje trzy praktyczne tajniki przewodzenia innym - a jednocześnie dowiaduje się, dlaczego one cały czas tak dobrze się sprawdzają.Tę klasyczną opowieść o młodym pracowniku, który szuka wzoru efektywnego menedżera, czyta się równie ciekawie jak trzydzieści lat temu, tym bardziej że dziś jej przesłanie wydaje się szczególnie aktualne i pomocne.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym?Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii?W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadły twoje kompetencje przywódcze?Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić?Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji?A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich?Być może po prostu zastanawiasz się: o co chodzi z tym przywództwem - modnym tematem, o którym powstają książkii którym zajmują się rozmaici doradcy zarządzania?A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego? Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?
UWAGI:
Bibliografia strony 335-340.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego.
Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i selekcji. Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy.
Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności przedsiębiorstw.
Publikacja jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także do osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
W publikacji przedstawiono najważniejsze elementy procesu rekrutacji i selekcji z punktu widzenia najnowszych międzynarodowych badań naukowych z tej dziedziny. Autor kompleksowo, przystępnie i z humorem omawia m.in. takie tematy jak: psychologia rekrutacji i selekcji, analiza pracy a modelowanie kompetencji, efektywność pracy i jej pomiar, testy psychometryczne, badanie zachowania w selekcji kandydatów, zbieranie i kombinacja danych.Menedżerowie i specjaliści HR znajdą w tej książce opis sposobów zwiększenia skuteczności i ograniczenia kosztów rekrutacji i selekcji, przydatne wskazówki, przykładowe narzędzia i pytania testów selekcyjnych, studenci i wykładowcy - pierwszy systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę, a osoby poszukujące pracy - informacje i rady oparte na badaniach na temat skuteczności zachowań kandydatów chcących pozyskać pracę oraz typowych zachowań rekruterów.
UWAGI:
Bibliogr., netogr. s. 229-245.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak stać się inspirującym liderem i uniknąć najczęstszych błędów menedżerskich? Jak motywować współpracowników, aby chętnie i odpowiedzialnie wykonywali powierzane im obowiązki? Jak wyrażać niezadowolenie i krytykę oraz nie stracić dobrych relacji ze współpracownikami?Rozwiązania problemów menedżerów proponowane przez zagranicznych mówców, nawet jeśli sprawdzone, są mało skuteczne. Dlaczego? Ponieważ nie są dostosowane do naszych realiów. Jak pokazuje praktyka, problemem nie jest wprowadzić nową, modną zmianę. Ogromnym wyzwaniem jest tę zmianę utrzymać.Kadra zarządzająca jest najważniejszym spoiwem wszystkich elementów firmy. To menedżerowie kreują całą organizację i to od ich zaangażowania zależy, czy firma będzie działać tak, jak powinna. Skuteczne zarządzanie to efektywna współpraca z pracownikami, którym lider pomaga budować poczucie własnej wartości.Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka składa się nie tylko z praktycznych narzędzi i wskazówek, jak efektywnie zarządzać zespołem, ale również zawiera doświadczenia z polskiego rynku.
UWAGI:
Bibliogr., netogr. s. 239-242.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 007006 od dnia:2024-04-27 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-27
Dlaczego jedne zespoły osiągają świetne wyniki, a inne borykają się z trudnościami? Czy można być gwiazdą o doskonałych indywidualnych osiągnięciach i jednocześnie wspaniałym graczem zespołowym?W książce "Skuteczne zespoły" autorzy przedstawiają siedem kluczowych czynników wpływających na wydajność zespołową oraz niezwykle jasne zalecenia pozwalające stworzyć naprawdę świetny zespół. Wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas pracy z zespołami ratownictwa medycznego, załogami promów kosmicznych czy drużynami sportowymi przenieśli na grunt organizacji. Czytelnicy znajdą tu praktyczne, oparte na dowodach naukowych i badaniach psychologicznych wskazówki, jak stać się skutecznym liderem zespołu oraz jego świetnym członkiem.
UWAGI:
na okładce: Siedem czynników zwiększających skuteczność zespołu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę! Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy - wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera - praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją. Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów "New York Timesa" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ufaj i inspiruj : jak prawdziwie wielcy przywódcy wyzwalają wielkość w innych Tytuł oryginału: : "Trust & inspire : how truly great leaders unleash greatness in others".
Autor bestsellerowej Szybkości zaufania proponuje rewolucyjny nowy sposób kierowania. Stephen M.R. Covey uczynił dziełem swojego życia zrozumienie, czym jest zaufanie w przywództwie i w organizacjach. W swojej najnowszej i najbardziej transformacyjnej książce Ufaj i inspiruj przekonująco argumentuje, że choć świat zmienił się drastycznie, to nasz styl przywództwa nie. Większość organizacji, zespołów, szkół i rodzin nadal działa w modelu zakorzenionym w dowodzeniu i kontrolowaniu, skupiając się na władzy wynikającej ze stanowiska, sztywnego przestrzegania reguł i z hierarchii. Jednak ze względu na ewoluujący profil demograficzny siły roboczej, zmieniający się charakter pracy i możliwości wyboru, które teraz mamy w zakresie miejsca i sposobu pracy, stare podejście do przywództwa jest zarówno przebrzmiałe, jak i nieodpowiednie. Rozwiązanie Coveya choć proste, jest śmiałe: przejście od starego modelu dowodząco-kontrolującego do nowego stylu przywództwa ‒ ufająco-inspirującego. Zaufanie oraz inspirowanie wynikają z przekonania, że ludzie są kreatywni, skłonni do współpracy i mają potencjał. Podejście ufająco-inspirujące zmienia model przywództwa ‒ przenosi akcent z zarządzania ludźmi na przewodzenie im, ze stanowiska na wpływ, z kontroli na zaufanie, z motywacji na inspirację. Zamiast nadzorować albo mikrozarządzać, liderzy wykorzystują moc samorządności. Zamiast zwykłego posłuszeństwa uzyskują szczere zaangażowanie wraz z całą pasją i kreatywnością, które mu towarzyszą. Skutkuje to takim poziomem przynależności, współpracy, innowacyjności i w ostatecznym rozrachunku wyników, jakiego dowodzenie i kontrolowanie‒ nawet najbardziej zaawansowane, wyrafinowane i oświecone ‒ po prostu nie są w stanie wytworzyć. Taki lider inspiruje ludzi, aby stali się lepszą wersją samych siebie i pracowali najlepiej, jak potrafią.
UWAGI:
Przypisy i bibliografia na stronach [325]-342. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.Druga część ma charakter praktyczny - autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji
1.1. Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć
1.2. Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych
1.3. Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle
1.4. Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji)
1.5. Teorie procesu motywacji
ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji
2.1. Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji
2.2. Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne
2.3. Zaangażowanie organizacyjne
2.4. Postrzegane wsparcie ze strony organizacji
2.5. Osobiste zaangażowanie w pracę
2.6. Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie
2.7. Współczesne badania nad satysfakcją pracowników
2.7.1. Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne
2.7.2. Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład
3. Systemy motywacyjne a wynagradzanie
3.1. Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego
3.2. Bieżące wynagrodzenia gwarantowane
3.3. Wynagrodzenia zmienne
3.4. Świadczenia dodatkowe
3.4.1. "Kafeteryjne" systemy świadczeń
3.4.2. Świadczenia partycypacyjne
3.5. Wynagrodzenie odroczone
3.6. Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego
ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy
4.1. Stres a ocena środowiska pracy
4.2. Stres w pracy jako problem zarządzania
4.3. Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny
4.4. Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy
4.5. Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy
4.6. Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem
ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym
5.1. Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników
5.2. Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy
5.3. Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych
5.4. Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami
5.5. Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji
CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla
6.1. Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania
6.2. Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów
6.3. Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji
6.4. Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy?
6.5. Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy
ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy
7.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu
7.2. Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa
7.3. Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy
7.4. Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów
7.5. Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane
ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców
8.1. Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm
8.2. Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców
8.3. Motywacyjne znaczenie systemów kontroli
8.4. Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych
8.5. Konkursy dla sprzedawców
8.6. Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców
8.7. Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
UWAGI:
Bibliogr. s. [322]-335.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 025169 od dnia:2021-09-21 Przetrzymana, termin minął: 2021-10-21